A legtöbb problémát az okozza, hogy a vállalkozók nem tudják, hogy online duplán küldik be a bevételeket a NAV-hoz. Bevallani viszont helyesen vallják be, így óriási eltérés keletkezik a NAV-nál, ami miatt ellenőriznek.
Mire figyeljünk?
- A pénztárgépbe ne üssük be a kiállított számlákat. Ha számlát állítunk ki, akkor az online bekerül a NAV rendszerébe, és ha a pénztárgépbe is beütjük, akkor az online pénztárgép is jelenti a bevételt.
- Ügyeljünk arra, hogy a nyugtát ne küldje be online pl.: a készletkezelő programunk is, amennyiben pénztárgépet használunk, mert a pénztárgép is szolgáltat adatot.
- Figyeljünk arra is, hogy a nyugtát ne küldje be online pl.: a készletkezelő programunk is, amennyiben számlát állítunk ki, mert a számlázó program is szolgáltat adatot.
Van hasonló tapasztalatotok? Osszátok meg kommentben, hogy segítsük egymást 😉
#TILOS a számlát sztornózni!
A gyakorlatban divatossá vált, hogy ha elrontjuk a számlát, akkor lesztornózzuk, azonban nem ez a helyes eljárás.
Számlát akkor sztornózunk, ha a teljesítés nem történt meg. Azonban, ha megtörtént, de a számlázás hibás, akkor helyesbítő számlát kell kiállítani.