Sok problémát okoz, hogy a vállalkozók nem tudnak róla, hogy – megszokásból, vagy az új technikai felételek miatt – duplán küldik be a bevételeket a NAV-hoz. Bevallani azonban helyesen vallják be, így óriási eltérés keletkezik a NAV-nál, ami miatt ellenőriznek.
Mire figyeljünk?
- A pénztárgépbe ne üssük be a kiállított számlákat! Ha számlát állítunk ki, akkor az online bekerül a NAV rendszerébe, és ha a pénztárgépbe is beütjük, akkor azt a pénztárgép is jelenti.
- Ügyeljünk arra, hogy a nyugtát ne küldjük be online! Pl.: Nem helyes, hogy a készletkezelő programunk is szolgáltat adatot, ha pénztárgépet használunk, mert a pénztárgép online átadja a bevételeket a NAV-nak.
- Figyeljünk arra is, hogy a nyugtát ne küldje be online a készletkezelő programunkkal is, amennyiben számlát állítunk ki, mert a számlázó program is szolgáltat adatot!
Mindenképpen járjatok utána – amennyiben több programot használtok -, hogy melyik szoftver, milyen adatokat szolgáltat, és az is fontos, hogy elsődlegesen melyik szoftverből vagyunk kötelesek adatot szolgáltatni.
Van hasonló tapasztalatotok? Osszátok meg Facebook oldalunkon kommentben, hogy segítsük egymást 😉